Contact
Disclaimer
Zoeken:
 



 ideeënmarkt voor de
 positieverbetering van zelfstandige uitgeverijen
 
 
 
|login / logout
   

   #TITEL#

distributie en losse verkoop

het seminar
doelgroep
parallelsessie 1 en 2
programma
aanmelden seminar
miniparallelsessie 3
platform
aanmelden sponsor
meer informatie
sprekers
organisatie
presentaties
partners
sponsoren
nieuwsbrief
enquête
seminar 2004
aandachtsgebieden uitgeverijen
 
 

Parallelsessie ronde 1 en 2
11.00 - 12.30 uur en 14.00 - 15.30 uur
Tijdens ronde 1 en 2 heeft u de mogelijkheid om te kiezen voor twee van de vijf parallelsessies. 

Strategieën van succesvolle uitgevers

Dick Paul, managing partner GEA adviesgroep
Resultaatverbetering zit ‘m in de details. Vanuit het overzicht op actuele trends en strategische ontwikkelingen in de communicatie- en uitgeverijsector, gecombineerd met de kennis en ervaring uit de praktijk laat Dick Paul zien hoe kleine en middelgrote uitgeverijen dit met succes doen. Aan de hand van herkenbare praktijkvoorbeelden zal hij dit toelichten.

Het ontwikkelen van een blad- en brandformule
Leon de Wolff, oprichter en eigenaar van Leon de Wolff Mediamanagement
De redactionele invulling van het opstellen van een blad- en brandformule, die concrete criteria bevat voor het selecteren van onderwerpen en het bepalen van de aanpak. Geen formule met strategisch gemompel, boodschappenlijstjes of open deuren. Wel een formule met duidelijke begrippen, waarmee het blad en de online extensie in zijn geheel valt te beschrijven.

Multimediaal uitgeven, productinnovatie en aanvullende exploitatiemogelijkheden
Taeke Kuyvenhoven, uitgever Liones Publishing en ad interim uitgever NU.nl
Online uitgeven, multimediaal uitgeven, crossmedia. Iedereen is aan het experimenteren en niemand weet precies waar het eindigen zal. In deze sessie worden trends en ontwikkelingen geschetst, inspirerende voorbeelden getoond en passeren de belangrijkste do’s en don’ts van het multimediaal uitgeven de revue.

De marketingmix van een tijdschrift
Lydia Vroegindeweij, partner Uitgeversacademie
Lydia geeft een praktische bliksemcursus over het aanvoelen, bereiken en communiceren met twee belangrijke doelgroepen (lezers én adverteerders). Zij neemt u in hoog tempo mee in de echte praktijk van marketing en promotie met veel concrete tips en aanbevelingen. Tijdens deze sessie krijgt u smaakmakende doordenkers om op ideeën te komen voor de marktbewerking van uw uitgeverij.

Mogelijkheden en alternatieven van distributie en losse verkoop
André Knol, adviseur GEA adviesgroep
Vanuit zijn ervaring en met recent onderzoek verkregen kennis, voorbeelden, best practices van uitgeef-, marketing-, retail-, e-commerce en logistieke concepten, geeft André inzicht in nieuwe kansrijke perspectieven, mogelijkheden en alternatieven van distributie en losse verkoop van uitgaven. Op een inspirerende en interactieve wijze krijgen de deelnemers de gelegenheid aan te geven in welke mate een concept realistisch/haalbaar is en prioriteit heeft voor kleine zelfstandige uitgeverijen en persorganen.